XMS slechte provider

103 posts / 0 new
Laatste bericht
Honda
XMS slechte provider

Aan een ieder, die twijfelt om glasvezel te nemen moet zich toch wel even bedenken.
XMS is de duurste provider en het minste aan aanbod. Daarnaast is de service zeer slecht. Oppassen dus als je een abonnement hebt met uitgestelde datum. Zonder jou te vragen laten ze het abonnement gewoon eerder ingaan. Je zit wel met dubbele kosten. En..ze doen er niets aan. Eigen schuld zeggen ze dan.
Diegene die nog twijfelen om XMS te nemen denk er nog even over na. Ik heb mijn abonnement alweer opgezegd.

eversteegt

Lekker onderbouwd, maar niet heus:

* Duurste provider? Ze zijn niet duurder dan Lijbrandt, niet duurder dan Plinq en ze zijn al HELEMAAL goedkoper dan KPN !!! Alleen Tweak is echt goedkoper.

* Minste aanbod? Als ik XMS zou kunnen krijgen (maar ook Lijbrandt) zou ik direct overstappen! In tegenstelling tot KPN bieden ze WEL de mogelijkheid om een eigen router aan te sluiten ipv een of andere boud Experiabox, bieden ze een settopbox die NIET tergend traag is en bieden ze ook gewoon nog een analoog (en straks dvb-c) signaal.

Ze bieden dus zowel internet, als telefonie, als ip-tv als 'ouderwetse' tv. Dat biedt KPN of KPN-wholesale niet!

Dat je problemen hebt met een ISP, dat kan bij iedere ISP gebeuren. Maar voordat je je gal gaat spuwen, onderbouw het dan wel een beetje.

De service en communicatie kan idd wat beter (getuige bv. ook klachten op het forum van tweakers.net), maar om een ISP als geheel dan maar af te doen als 'crap'....

Ik loop her en der ook m'n gal te spuwen over KPN, maar geeft ze ook altijd de credits waar die ze toekomen....

Joost (niet gecontroleerd)

Moet hier toch even op reageren.

De amino setupbox (stb) van XMS (die je moet kopen) is weldegelijk tergend traag. Zender voor zender moet je er doorheen scrollen, het stb menu is lastig opgebouwd en je moet veel handelingen uitvoeren om ergens (settings, uitzending gemist etc) te komen. Teletekst is ook traag.
Hiervoor had ik een Cisco stb via Ziggo en daar kon je werkelijk flitsend snel door de zenders heen zappen en had ook een goede EPG (elektronische programma guide).
De epg van XMS (iFanzy van stoneroos) is wel het meest slechte epg die er bestaat. Langzaam, en continue scrollen omdat er bijna niks op past vanwege een zeer grote resolutie in de epg gebruikt wordt. En om te kunnen scrollen moet je eerst naar een scroll butten gaan om vervolgens de scroll butten te verlaten om weer naar de epg zelf te kunnen. Ook hier veel te veel handelingen.

Tevens is de Amino een ip stb waardoor je een utp kabel achter je tv nodig hebt om digitaal tv te kunnen kijken, indien je een mooie platte tv hebt met een dvb-c / CI module kan je deze niet gebruiken. XMS ondersteund dit niet. Zou een afstandsbediening schelen, maar voornamelijk stroom aangezien je weer een kastje minder bij je tv hebt staan.

Bovendien kan je sinds kort nu XMS met Glashart in zee is gegaan met een Windows Media Center geen live tv kijken of opnemen, aangezien de EPG van XMS/Glashart niet de correcte frequenties doorgeeft. Wordt niet (meer) ondersteund zeggen ze dan...terwijl het wel altijd gewerkt heeft met XMS/Hertzinger.

Lijkt UPC wel met zulke reacties.

Internet is wel snel bij XMS, maar ja dat mag dan ook wel met zulke verbindingen.

eversteegt

@Joost:

Je kan nog steeds PRIMA een mediacenter gebruiken (indien in je gebied dvb-c doorgegeven wordt) met XMS/Glashart (en bv. ook Lijbrandt/Glashart). Je moet alleen zelf scannen. Het zelfde geldt voor je mooie platte TV met ingebouwde dvb-c tuner.. Het klopt idd wel dat het niet meer automatisch geconfigureerd wordt, maar het kan dus nog steeds. Als het met Windows Media center niet meer kan: Dan is dat puur een tekortkoming aan WMC. Met programma's als Mediaportal of div. Linux oplossingen kan het nog steeds prima.

Sterker nog, je kan zelfs gewoon OOK de IPTV streams van Glashart Media gebruiken want ze zijn ongecodeerd. Maar ook hier: Je moet ze zelf achterhalen (Of ff goed zoeken op internet, bv. het forum van tweakers.net).

Oftewel, dat je kritiek geeft is deels best terecht, maar blijf wel een beetje eerlijk in welke gebieden je kritiek geeft. Als je het hebt over de onvolledigheid van het Amino product, de slecht werkende EPG, etc. heb je gelijk.

Dat XMS/Lijbrandt met de Amino voor een UTP verbinding kiest (wat KPNGlasvezel overigens ook doet) is logisch: Het heet niet voor niets IPTV. Ook de kabelaars zullen hier in de toekomst vanzelf aan moeten geloven. De bandbreedte die ze in de toekomst met een pure broadcast-techniek als dvb-c vrij kunnen houden zal met het aanstormende HD en 3D geweld en aantal zenders niet meer toereikend zijn.

Verder ken ik de producten van Ziggo niet, iig niet op TV gebied. Maar in gebieden waarin UPC opereert is XMS of Lijbrandt in vergelijking nog steeds een verademing. Bij UPC krijg je bv. pas een cisco als je ook HD afneemt (en dan in de DVR versie) EN die is dan ook nog eens compleet door ze vernaggeld.

RHarmsen

@Joost:

Het is gewoon een kwestie van tijd voordat IPTV ook standaard in alle TVs te vinden is.
Veel TVs hebben al een UTP aansluiting voor verschillende toepassingen, in de toekomst wordt dat alleen maar meer!

pvoorth

XMS is een onbetrouwbare partij als het gaat om gemaakte afspraken.
Ik had ook afspraken gemaakt (opzeg service zodat mijn huidige TELE2 opgezegd zou worden en ik naar XMS kon overgaan)
Vervolgens hoorde ik helemaal niets meer. Ik had geen apparatuur om aan te sluiten en dus geen bitje afgenomen.
Maar de rekeningen kwamen ineens binnen stromen. En dat terwijl ik nog op de door hen geregiseerde opzegging zat te wachten.
Uiteindelijk werden de leugens opgestapeld. Ze waren onbereikbaar via telefoon en alleen nog via een deurwaarder te benaderen.

Als je alles niet zwart op wit hebt wat anders is dan hun zeer sobere standaard zaken, kap er dan mee voor het te laat is.
Als XMS op deze negatieve manier zijn klanten wil binden (wurg constructies) kost het de klant een hoop geld en zij wassen de smerige handen in onschuld.

Kortom ik heb de rekening van bijna 250 euro aan hen betaald (omdat ik geen andere mogelijkheden meer had) en ik blijf voorlopig bij Tele2! Misschien iets langzamer (20Mb), maar wel betrouwbaar.

Guido (niet gecontroleerd)

We hebben nu al een lange tijd internet, telefoon, (analoge) Tv van xms net.
We zijn er erg tevreden over, probleempjes zijn er af en toe wel.
Beeld verspringen tv, nummer herkenning maar er word wel altijd wat op de meldingen uit gedaan.

verder is het internet netwerk erg stabiel.

Zoals voor veel diensten, ieder zal er positieve en negatieve ervaringen aan hebben.

Rudi (niet gecontroleerd)

Ik kijg binnenkort tv van XMS.
Iemand hier ervaring mee.
Het gaat om de gewone analoge aansluiting.
Xms was de enige aanbieder die aleen (dus zonder combi pakket oid) televisie aanbied vandaar mijn keuze.
Ik heb telefoon en internet van tele2 waar ik zeer tevreden mee ben.

Raymond10 (niet gecontroleerd)

Niet aan beginnen. Ik heb tot nu toe alleen nog maar problemen met XMS gehad. Toen mijn abonnement inging duurde het nog 2,5 week voordat eindelijk kon bellen, internetten en TV kijken. Als je gaat verhuizen, kijk dan aub goed uit dat. De ene medewerker zegt dat zo gepiept en de ander zegt dat het een maand kan duren voordat de verhuizing kan plaatsvinden. Na veel pijn en moeite is toch nog op het nippertje een nieuw kastje geplaatst in mijn nieuwe woning.
Maar nu heb ik weer geen internet en tv en moet ik weer wachten tot de IT afdeling een keer tijd voor mij vrij maakt om het probleem op te lossen. Ik wordt er echt helemaal gek van.

De service is belabberd, ze reageren niet op mails en ondernemen geen actie terwijl ze dat beloven. Dus mijn advies is ''ga niet in zee met dit bedrijf''.

FritsB (niet gecontroleerd)

Ervaring met internet aansluitingen.
Ik heb ervaring met KPN. Zoals velen hebben ervaren veel geschreeuw maar weinig service op niveau als het op aan komt.
XMS. De snelheid was goed. Als iets buiten hun standard antwoordenschat valt, zeer slechte service.
ZIGGO schreeuwt net zo veel als KPN hoe goed ze zijn, maar ze leveren niet wat ze beloven. bij lange na. Communiceren met hun service afdeling lijkt op praten tegen een muur. Je krijgt niets zinnigs uit. Maar dat is niet enkel aan ziggo vorbehoud. De andere genoemde providers kunnen er ook wat van.
120 MB wordt bij lange na niet gehaald. Hun eigen monteurs lukt op hun eigen apparaten de snelheid niet te halen, maar verwachten ze wel dat je voor die pakket betaald terwijl je niet een 50 mb haald. Het ligt altijd aan jou pc of wat ze maar kunnen verzinnen.
Was er maar fatsoenlijk en eerlijke privders op de markt die ook naar marktconform prijs een goed product en service bereid en in staat zijn te leveren. Dat is mijn ervaring tot nu toe.
Schande !

BM (niet gecontroleerd)

Ik had me 1.5 jaar geleden via internet aangemeld bij XMS omdat in mijn straat glasvezel zou worden gelegd. Nadat de kabel er lag zou het nog maanden duren voordat de modem etc kon worden geinstalleerd, dus ik vertelde XMS dat ik afzag van de aanmelding. Zij beweerde echter dat ik dat niet kon doen omdat ik een contract met ze had. Ik had niet eens een ontvangst bevestiging van mijn aanmelding gekregen! Maar, volgens hen zat ik vast aan een contract. Ik ben toen na vele nutteloze telefoontjes begonnen met e-mail en daarin de zaak uitgelegd. Het enige wat ze hadden was een aanmelding via internet. Ik vertelde als ik de hele straat aanmeld via internet hebben ze volgens jullie redenatie allemaal een contract met jullie!!! Ik vertelde dat ik zelfs een overeenkomst tot zeven dagen na levering kon opzeggen ... echter ze konden nog niet eens leveren!! Dus, bijtijdser kan je niet zijn! Uit eindelijjk hebben ze bakzeil gehaald omdat ze geen poot hadden om op te staan ... maar het geeft wel aan, zoals hier ook al een paar keer beschreven, hoe aggressief ze klanten willen binden. Pas dus op met de club!

Soesternees (niet gecontroleerd)

@BM,

Dus je wilt zeggen dat desondanks de glasvezel kabel afgemonteerd in de woning hangt, je alsnog onder het abonnement vandaan kunt komen?

Bij ons in Soest begint de aanleg voor een paar deelwijken. En ze hebben ons verteld dat er totaal geen problemen zullen onstaan.

Des te meer reden om dit in de gaten te houden!!! Ik heb geen zin om 2,5 week zonder telefoon te zitten.

Anoniem (niet gecontroleerd)

lekker onderbouwde reacties hier. - not -

Ik zit nu inmiddels 2 jaar bij xms, en ik heb niks te klagen. Service is gewoon goed, dus ik snap niet helemaal waar al die vage berichten over slechte service verdaan komt...

willem borst (niet gecontroleerd)

je werkt zeker bij xms

Anoniem (niet gecontroleerd)

Dus als iemand zegt dat de onderbouwing niet goed is, werk ik direct bij xms?

Rob M (niet gecontroleerd)

Als ik zo het forum lees. Is KPN, XMS, UPC crap? Wil graag over stappen naar glasvezel, maar als ik de klachten van veel verschillende proveders lees op het internet, kom je overal positieve maar vooral negatieve reacties tegen, welke provider je ook intikt.
Mmmmm, misschien toch maar een jaartje langer de bs van UPC slikken tot glasvezel qua service en signaal goed werkt.

Denan (niet gecontroleerd)

Voor een iets beter onderbouwde reactie over de kwaliteit: -> check gathering.tweakers.net (http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/4) . Daar staan al meer dan 10 threads vol met klanten van XMS die op een onderbouwde manier aangeven wat goed is en wat beter kan.
Over het algemeen is de stemming daar positief.. en een stuk eerlijker dan de posts hierboven.

Anoniem (niet gecontroleerd)

Wat een kinderachtig gekibbel weer. Typisch Nederlands. Worden jullie dat nou nooit eens zat? Kunnen jullie nou nooit eens iets anders bedenken? Blijkbaar vervelen we ons en hebben we het zo goed dat we niets anders kunnen verzinnen dan ons bezig te houden met altijd weer die mini-oorlogjes over onbenulligheden.

Arno Niem (niet gecontroleerd)

Och-och-och. "Kijk alsjeblief goed uit!" Alsof je leven ervan afhangt :-). Wat een drama! Wat een "problemen" toch!

Instalateur (niet gecontroleerd)

Als medewerker van een installatiebedrijf dat NIET voor XMS werkt kan ik bevestigen dat wij zeer regelmatig(!) mensen van XMS overzetten naar andere providers. Ze vinden glasvezel over het algemeen een prima product en zijn zeer te spreken over het internet en het interactie TV product van glashart-media. Maar de service van XMS is het geen wat mensen wegjaagt.
Binnen XMS is men hier niet meer zo mee bezig nadat ze een nieuwe directeur hebben gekregen. Hier bedoel ik niks verkeerd mee maar is gewoonweg een losse constatering. Het zou zo maar kunnen dat de nieuwe man (nog) denkt dat XMS een hoge goedkeurings factor van zijn klanten heeft. Het punt is dat FttH een zeer betrouwbare infrastructuur is in tegenstelling tot een CAI netwerk. Als je dus eerst klant bij Ziggo of UPC bent geweest zal je veel minder downtime beleven als klant door die robuuste infra. Als je dus nooit de helpdesk hebt moeten bellen en men vraagt wat je van je provider vind, ben je uiteraard positief.... Een vertekend beeld van de werkelijke situatie.
Nu heeft XMS zg. service managers in het veld lopen die werkelijk hun best doen om problemen bij de klant op te lossen (als de klant door de helpdesk heen komt...). Maar ik denk dat zij soms dingen moeten oplossen die buiten hun veld van expertise ligt, en het ontbreekt aan de interne ondersteuning vanuit het bedrijf aan deze personen.
Een kort door de bocht conclusie van mij is dan ook dat het in het bedrijf ontbreekt aan sluitende processen en, als de klant geluk heeft, het nog veel te vaak aankomt op de goodwill van winkel medewerkers en de service medewerkers in het veld.
Dan vraag ik mij wel eens af waarom kan een Concepts-ICT of zelfs een nieuwkomer als KickXL haar processen en incident bestrijding wel zo goed op orde hebben.

Anoniem (niet gecontroleerd)

Glasvezel opzich is een prima product. Echter is zeker in het begin van de ftth uitrol alleen gekozen voor aannemers die het zo goedkoop mogelijk konden uitrollen. Hierdoor zijn er erg veel fouten gemaakt bij het afmonteren/lassen/patchen/blazen van de glasvezelverbindingen. (er waren zelfs aansluitingen als TG afgemeld vanuit de wijkcentrale, zonder dat de vezel ook maar in de woning was). Ik denk dan ook dat veel problemen die mensen met de verschillende aansluitingen hebben veelal zitten in de infrastructuur. Ook denk ik dat de isp's helpdesken niet echt weten hoe ze dit moeten oplossen (kruizingen en hoge dempingen zijn erg lastig om op te lossen vanuit je stoel op de helpdesk, en ook is denk ik de technische kennis van glasinfra niet zo hoog op de helpdesks).

Hopelijk kiezen ze voortaan aannemers die wel verstand van zaken hebben in de toekomst.

Jan52 (niet gecontroleerd)

Sinds een maand heb ik glasvezel van xmsnet. Het internet is erg goed, de televisie kwaliteit (beeld) slecht. Ik heb analoge tv. Mijn tv is een redelijk oude philips die op de kabel (UPC) een goed tot uitstekend beeld geeft. De helpdesk van XMSNET reageert goed op klachten c.q. meldingen maar helpt niet echt. Het advies om een korte coaxkabel direct op het glasvezel modem aan te sluiten helpt niet. Via de kabel heeft mijn tv met een coaxkabel van 10 meter nog steeds een goed beeld. Hoe kan ik een goed beeld krijgen via de glasvezel aansluiting? Ik heb trouwens gewoon twee maanden gratis aansluiting. Verder (nog) geen slechte ervaringen met XMSNET.

rudolf (niet gecontroleerd)

Digitale televisie van XMS nu reeds 3 dagen in gebruik in combinatie met het kastje animo M532, in 1 woord DRAMA( tot nu toe tenminste)
Geluid valt steeds weg , enorme zwarte balken bij veel zenders en box is reeds 2 keer vastgelopen ( spontaan ) alleen de stekker eruit trekken helpt dan nog om het ding daarna weer aan de praat te krijgen , deze week snel naar de winkel om te kijken wat ze er van zeggen, hiervoor UPC gehad en werkte ALTIJD goed , tot op heden dus spijt van mijn overstap.
Intenet en telefoon kan ik nog niets overzeggen .

eversteegt

De M532 werkt idd niet echt lekker nog. Zit zelf bij Lijbrandt en men zegt dat Glashart Media er wel druk mee bezig is :S.

Die zwarte balken: Wat bedoel je daarmee? Als je het doelt op zwarte balken aan de zijkant bij 4:3 uitzendingen: Dat is volledig normaal. Vooral bij HD-zenders (die standaard altijd in breedbeeld uitzenden) worden de balken er op de zender al aan toegevoegd.

Persoonlijk heb ik liever zwarte balken aan de zijkant bij niet-breedbeeld uitzendingen dan "opgerekte" dikke koppen of een beeld dat steeds nerveus in en uit staat te zoomen om het beeldvullend te houden.

Joost Henze (niet gecontroleerd)

XMS werkt hier in Soesterberg samen met Reggefiber. Eerst wordt je maanden bestookt met allerlei ongevraagde troep in je brievenbus, op de vraag om hiermee te stoppen (er zit een sticker op de brievenbus) komt geen reactie. Ook een verhuisbericht naar onze postbus haalt niets uit en op mails krijg je helemaal geen enkele reactie. Dan krijg je een kaart waarop je dient aan te kruizen op welke plek je wilt dat de kabel je huis binnenkomt, de keuze dat je helemaal geen aansluiting wilt staat er niet bij. Gelukkig heeft mijn vrouw op tijd in de gaten dat ze zomaar beginnen te graven en zegt dat ze daar onmiddelijk mee moeten stoppen en wij GEEN glasvezel willen hebben. Ondertussen hebben ze wel onaangekondigd de stoep opengebroken en moet je maar zien hoe je met je auto je eigen oprit afkomt. Geen probleem, ik gooi de boel gewoon dicht en rij de auto naar buiten, wat me niet in dank wordt afgenomen. Jammer, moet je maar aankondigen wat je gaat doen. Gelukkig hebben wij ervoor gekozen niet met deze knoeiers in zee te gaan en na het lezen van bovenstaand eberichten is die mening alleen maar sterker geworden.

Anoniem (niet gecontroleerd)

Hoeveel provisie vang jij van XMS.

eversteegt

@Anoniem: Aan wie stel je die vraag?

rheinland (niet gecontroleerd)

Ik zit al meer dan 6 jaar te kl..... met de aftsnadsbediening van xms net. Service en hulp???/Dat wordt snel en telefonisch afgedaan en men denkt : zoek het verder maar uit!!

Anoniem (niet gecontroleerd)

6 jaar.. zozo.. Dan is het al best een oud beestje. Anders ga je toch een keer bij XMS langs (in een van de servicewinkels) om een nieuwe te vragen. Zo moeilijk lijkt me dat niet.

rheinland (niet gecontroleerd)

Ik heb al 2 x een nieuwe set up box gehad en afstandsbedieningen.Van de ene werkt knop 1 niet Van de andere knop 4 niet enz.Volume regelen met de Ab gaat dus ook niet.Heb al kosten genoeg gemaakt en dan ook nog naar een xms net huis rijden?? Het wordt tijd dat ze hier langs komen dacht ik zo!!!!!!!

WaltsCreations (niet gecontroleerd)

Sinds 1-11-11 aangesloten op XMS. Telefoon werkt nog steeds niet. Een tijdje heb ik dagelijks met XMS helpdesk gebeld. Afspraken worden niet nagekomen, op mails niet gereageerd. Het volume van de afstandsbediening van de setop box werkt ook niet. Morgen sluit ik XMS af en ga ik terug naar Ziggo, waar ik geen problemen had. Gelukkig had ik mijn abonnement bij Ziggo nog niet opgezegd. Een simpele tip voor nieuwkomers bij een provider: zeg je abonnement niet op voordat alles naar behoren werkt! Jammer allemaal, ik was graag bij glasvezel gebleven, maar de harde feiten doen mij anders besluiten.

henny (niet gecontroleerd)

Heb het zelfde probleem gehad met afstandsbediening.
Ik heb nu de aminet 140 met nieuwe afstandsbediening en nu werkt hij zoals het er nu naar uitziet goed.

eversteegt

De x40's (140 en m540) zijn zeker een hele verbetering ten opzichte van hun oude versies: Sneller, sneller starten, betere afstandsbediening (hoewel ik die laatste toch niet gebruik en met een Logitech Harmony werk, want er is meer dan alleen m'n settopbox en TV).

ronald (niet gecontroleerd)

Weet iemand ook of je het analoge coax signaal van xms nog moet splitsen in een tv en radio signaal? of mag de coax rechtstreeks in de analoge tv?

eversteegt

@Ronald: In principe kan je de coax gewoon rechtstreeks in de TV prikken (tenzij je een tv hebt die niet tegen de aanwezigheid van radio/tv frequenties kan ofzo).

In principe werkt het gewoon hetzelfde en moet je je ook aan dezelfde regels voor een goed signaal houden als bij een gewoon CAI netwerk van UPC of Ziggo.

Anoniem (niet gecontroleerd)

Ik heb inmiddels 2 maanden xms in huis. De beloofde snelheid word echter nog steeds niet geleverd. Inmiddels 3 brieven gestuurd en een reactie gehad met excuses maar ok schriftelijke toezeggingen zijn nog steeds niet nagekomen. Wel wordt het abonnement afgeschreven. De 2 maanden gratis zo als beloofd schijnen inmiddels niet meer verrekent te worden.

eversteegt

@Anoniem: Waarom wordt dit 4x gepost? En waarom Anoniem?

Bovendien, weet je zeker dat je een router gebruikt die ook geschikt is voor glasvezel-snelheden? En hoe heb je gemeten welke snelheid wordt geleverd?

Anoniem (niet gecontroleerd)

In de laatste brief word me oprechte excuses aangeboden en verteld dat de snelheid per 22 december is aangepast. Wat echter niet zo was. Maar weer eens bellen. Verteld de man dat het abonnement wat ik heb niet bestaat 35/35. Maar dat er een aanpasing komt. Wanneeer is onbekent. Om het abonnent te beeindigen moet ik schriftelijk doen.

Mooij (niet gecontroleerd)

Veel storingen bij XMS. Ik heb analoge tv. Ik heb veel storingen gehad en moest een speciale digitale kabel kopen. Dat hielp! Ze geven dus expres slecht signaal door om je zo te pushen richting digitale tv. Maar nu vallen af en toe zenders uit. Dit weekend geen BBC 1 en 2 en ook geen RTL 8. Op de radio ontbreekt radio, 1,2,3. Ze zeggen als je belt, moet jeje stekker van het kastje er maar een half uur afhalen en je tv herprogrammeren om te zoeken of de zenders verplaatst zijn. Allemaal irritante kletspraat, waardoor ik mij weer boos maak. Ze maken er niet echt snel werk van. Het komt na het weekend wel! Als ik vraag of het beter gaat als ik digitale tv neem, beaamt de medewerker dit niet en zegt dat er altijd storingen mogelijk zijn. De marktwerking werkt niet!

Anoniem (niet gecontroleerd)

Schriftelijke beëindigen is niet meer van deze tijd, er is sinds kort een wetswijziging dat men gewoon telefonisch mag opzeggen. Hier horen alle providers die communicatie diensten aanbieden zich aan te houden.

RickT (niet gecontroleerd)

Per 1 januari j.l. kreeg ik spontaan geen toegang meer tot mijn email. Omdat dit soort dingen wel vaker uit zichzelf worden opgelost heb ik pas op 10/1 een bericht gestuurd (vanuit een extern email account) met vermelding van het probleem. 17/1 kreeg ik een reactie dat ik de avond dat ik mijn initiële bericht had verstuurd was gebeld door XMS en dat het probleem daarmee verholpen was.
Ik ben dus niet gebeld. Het probleem was dan ook niet opgelost en dat heb ik direct in een reactie via de mail aangegeven. Inmiddels 9 dagen verder en nog steeds geen reactie gezien.
Ik ben er inmiddels ook achter dat de ook de online beheerpagina mijn.XMSnet.nl niet meer toegankelijk is (mijn toegangsgegevens worden ook niet meer geaccepteerd) en ik mijn email account (die wellicht is gehacked) niet kan blokkeren of anders.
De zaak heb ik inmiddels dan ook aangemeld bij de Consumentenbond en afhankelijk van hun reactie neem ik de zaak op met mijn advocaat.
Wel betaald worden maar niet leveren hoeft niet ongestraft te blijven in deze tijd.

Anoniem (niet gecontroleerd)

Xmsnet komt er bij mij niet in. Eindelijk is er glasvezel aangelegd in mijn dorp, vandaag zou de daadwerkelijke aansluiting plaatsvinden. De monteur van Reggefiber kwam aan de deur met een modem. Hij zou dit apparaat installeren in mijn meterkast. Op mijn vraag hoe het signaal dan bij mijn tv zou komen antwoordde hij dat hij alleen het modem kwam installeren en dat zou een kwartiertje duren. Het signaal van dat modem naar mijn TV moest ik zelf regelen. Gauw xmsnet gebeld op het dure 088 nummer, daar vertelde men mij dat het verhaal van de monteur klopte, ik moest zelf maar regelen dat de kabel van de meterkast naar mijn tv kwam, of ze konden een monteur sturen die dat voor me zou doen. Kost €99,- en moest ik weer een nieuwe afspraak voor maken. Ik had vandaag al een dag vrij genomen voor deze monteur, ik was niet van plan om nogmaals een dag vrij te nemen. De telefonische helpdesk zei dat ik mijn contract dan maar schriftelijk moest opzeggen. Het contract is echter nog niet eens ingegaan, ik heb immers nog geen modem in huis. De aansluiting heb ik geweigerd, de monteur moest onverrichterzake weer vertrekken, ik heb xmsnet via email laten weten af te zien van het contract en kreeg als antwoord een email met de bevestiging van mijn opzegging. De glasvezelkabel hangt nu ongebruikt in de meterkast, dan maar nog even verder met ziggo.

Rob (niet gecontroleerd)

De aanleg van glasvezel is tot in de meterkast. Wat je er daarna mee doet is voor eigen rekening. Ditzelfde geldt voor Cai, Telefoonaansluiting, Water, Gas en Electra in je woning. Ik vind het persoonlijk erg kortzichtig als je van een monteur die glas komt afmonteren (dus in de meterkast) gaat verwachten dat deze ook zorgt voor de kabels naar je TV. Dit kan je inderdaad door je provider laten doen maar die vragen er geld voor. Ook dat is logisch. Als ik vanaf mijn watermeter in mijn huis leidingen wil leggen dan zal ik daar ook voor moeten betalen.

In de meeste huizen ligt echter al een CAI aansluiting waar je zo je TV inprikt. Een netwerkkabel is (nog) niet standaard en zal dus aangelegd moeten worden. Laat je dat doen dan kost je dat geld.

JanMelle (niet gecontroleerd)

helemaal mee eens. Vaak denken mensen dat alles voor ze gedaan wordt. Je moet toch zelf internetten en tv kijken, de monteur kijkt niet mee. ik vind dit een prima uitleg van Rob.

eversteegt

Ook ik sluit me aan bij de uitleg van Rob.

Ik zelf hoop alleen maar dat straks in ALLE nieuwbouw standaard ook gewoon UTP zal komen, of beter nog, loze leidingen van de meterkast naar ieder vertrek zodat je zelf achteraf nog makkelijk een kabel door kan trekken .

Anoniem (niet gecontroleerd)

xms bied allang niet wat kpn bied en kpn is goedkoper en de snelheid bij kpn is hoger omdat xms niet levert wat ze moeten leveren.
Bellen is bij kpn goedkoper omdat je ook naar alle mobiele nummers gratis kunt bellen.
De service bij xms is inderdaad knudde, als je nergens verstand van hebt en je belt de helpdesk, dan kunnen ze het je niet zo uitleggen dat je het wel snapt.
Je kunt bij kpn gewoon je eigen router gebruiken, stekker in de experiabox en klaar.
En dan heb ik het nog niet gehad over die waardeloze decoder van xms, zeker als je niet wil opnemen, dat ding is kleiner dan de stekkers die er in moeten, vliegt dus alle kanten op en je moet de afstandbediening zo ongeveer in het apparaat steken voor dat rotding eindelijk eens reageert.

Anoniem (niet gecontroleerd)

kpn zet klanten al jaren structureel af met lage kwaliteit.
Tv streams zijn crap en van adsl kwaliteit, maar wordt verkocht voor een hogere gasvezelprijs.
Internet verbinding gaat via een gare pppoe tunnel ipv netjes gebridged. Port forwarden en router mogelijkheden zijn bagger door experiabox.
Eigen router kun je niet gebruiken tenzij heel moeilijk gaat doen met vlan configuties.
HD zenders staan bij kpn decoder achteraan in de zenderlijst.
Motorola decoder is waardeloos. bediening is niet intuitief. Oudere modellen waren stront traag en gaven een pokke herrie aan ventilatorgeluid. Andere decoder of pc ontvanger kun je niet gebruiken door kpn's versleuteldrang.
De noobs bij de kpn helpdesk geven altijd halfbakken verwarrende antwoorden die technisch kant nog wal raken.

Nee, kpn levert al jaren geen kwaliteit producten. Veel verouderde rommel en technieken. Ze proberen je dom te houden om hun spul aan de man te krijgen. Ervaren gebruikers moeten niks van kpn. Die weten wel beter.

Xms helpdesk medewerkers zijn technisch goed onderlegd. Als je het niet snapt moet je maar naar kpn gaan. Provider voor de computeranalfabeten (generatie kpn).

Jeroennl (niet gecontroleerd)

Vergeet de KPN devolo's niet. Dat soort spul werkt vaak ook voor geen meter met storingsgevoelige signalen zoals multicast.

Joost (niet gecontroleerd)

XMS is nog één van de weinige providers die hoge kwaliteit IPTV levert met 1:1 ongewijzigde streams van Technicolor/SAT. Alle lof daarvoor. Ongewijzigde iptv streams, direct van de bron zonder codering is de basis voor een veelzijdige hoge kwaliteit IPTV dienst. Als je dat niet hebt dan kun je het wel schudden om de concurrentie met de kabelaars (en dan met name Ziggo) aan te gaan.

PdM (niet gecontroleerd)

Pfff....

Kan best geloven dat sommige mensen klachten hebben en dat je op een bepaald moment overloopt. Dat gebeurd bij elke provider.
Maar persoonlijk ben ik overgegaan van UPC naar XMS. En wat ben ik BLIJ.
In het begin met de installatie ook wel enkele akkefietjes gehad. Ik heb zelfs een andere Amino set top box op marktplaats gekocht die het eerst niet deed. Maar ik werd netjes geholpen en... probleem opgelost!

Conclusie: klachten zul je overal hebben. Maar ik ben dik, dik, dik tevreden.
En voordat er daar weer iemand over begint, nee, ik werk niet bij XMS.

Frans Witteveen (niet gecontroleerd)

Wij hebben sinds maart xms, maar dat is een groot drama. abonnement afgesloten voor 30/30 internet, maar bij controle heb ik 10/10. Neem contact op met het 088 nummer en krijg glashard te horen u heft een 10/10 abonnement u kunt geen 30/30 krijgen die bestaat niet. Echter wel in mijn contract en ook vermeld op de website. Ik wilde graag 2 telefoonnummers overzetten, heb keer op keer gemeld de 2 nummers komen uit een idsn abonnement dus moeten tegelijk over, nee hoor xms doet dit in 2 dagen, conclusie mijn zakelijk nummer is niet meer, doen nu nog een poging om het nummer over te krijgen maar ik vrees met grote vrezen dat het weer fout gaat. vandaag de factuur ontvangen ook die klopt niet, betaal voor 2 totaal abonnementem 50/50 en 35/35 maar je komt er totaal niet verder met je klacht, ook niet als je meld dat je 2 maanden gratis klant bent en door de onstane problemen zelfs 3 maanden gratis.

Kortom als ik alles had geweten was ik er nooit aan begonnen. Ik hoop dat ze hun goede wil nog waar gaan maken, maar voorlopig heb ik mijn buik meer dan vol van xms.

Pagina's

Reactie toevoegen